1958–1960 Pierwsze gesty

1958–1967 Foto-malarstwo

1965–1967 Obrazy intuicyjne

1959 Foto-akcje

1959–1979 Rejestracje „obiektywne”

1959–1968 Metaforyczne intuicje

1969–1972 Foto-obiekty interaktywne

1962–1980 Odniesienia (Zestawienia)

1966–1967 Kamuflaże (Józef Korbiela)

1966–1972 Obrazy podwójne

1966–1994 Epitafia

1969 Rzeczywistość jako fotografia

1969–1979 Foto-filmy

1970–1976 Filmowe modele strukturalne

1968– Fotografia analityczno-konceptualna

1971–1976 Interwencje publiczne

1971–1978 Zapisy mechaniczno-biologiczne

1971–1972 Manipulacje dźwiękowe

1971–2001 Instalacje

1972–2002 Fotografia astralna

1974 Obrazy Dotykowe

1974–2002 Videoperformance

1975 Relacje

1975–1996 Kąty energetyczne

1978 Czeluście

1971– Lightboxy

1978–2000 Kino własne

1981 Podanie ręki

1981–1982 Gazety

1982 Państwo Wojny

1982 Fotografia wotywna

1982–1986 Re-reportaże z telewizora

1985–1999 Biologiony

1987 Fetysze

1988 Układy proste i złożone

1992–1994 Maszyny (Instalacje)

1996 Re-fotografie z telewizora

1997 Videoportrety

1998–2000 Termogramy

2001 Fotografia „niczego”

2003 Foto-mariaże

1959–2011 Chemigrafie




 

Prace w kolekcjach

 

Państwo Wojny, film, 16 mm., 12 min. 1982

(zespołowa realizacja zdjęć, montaż Józef Robakowski)

Pchani jakąś intuicją, umówiliśmy się w czerwcu 1982 roku na grupowe filmowanie, nie opodal małej osady Osiek nad Wisłą. Miejsce to było na tyle bezpieczne, że nasze zamierzenie miało szanse powodzenia. Z kilku miast zjechali się uczestnicy umówionego wcześniej spotkania. Zebraliśmy się w małym domostwie mojego przyjaciela Staszka. Kompletnie opustoszała okolica gwarantowała nam powodzenie tej ryzykownej akcji. Mieliśmy to szczęście, że mimo wielu posterunków, na których ZOMO kontrolowało nosze samochody i prywatny bagaż, udało nam się przewieźć do Osieku taśmę filmową i dwie kamery. Z założenia nie przygotowaliśmy żadnego scenariusza. Miała to być realizacja improwizowana, uwzględniająca jedynie nastroje tego wyjątkowego czasu. Jedyną ogólnie przyjętą umową było to, że każdy może chwycić za kamerę lub przed nią wystąpić. Po pewnym czasie, już po wspólnej publicznej projekcji zrealizowanego i ułożonego materiału, doszliśmy do wniosku, że zapisane na filmie zdarzenie nie musi być logicznie zinterpretowane ani nazwane, bowiem jego sens czy nawet bezsens usprawiedliwia fakt, że zjawisko to zaistniało w państwie wojny.

Uczestnicy spotkania:
Jacek Jóźwiak, M. Nitosławska, M. Robakowska, Małgorzata Potocka, H. Stańczyk, M. Kokot, T. Kokot, P. Kokot, J. Gawlik, Zbigniew Warpechowski, A. Kamrowski, M. Kamrowska, S. Kowalski, P. Zarębski, M. Novottny, T. Snopkiewicz, M. Janiak, E. Kowalska, A. Różycki, B. Różycki, Cz. Chwiszczuk, A. Paczkowski, R. Sowiak, Andrzej Partum, J. Kasprzycki, Józef Robakowski

Józef Robakowski
PST! czyli sygnia nowej sztuki, 1981-1984, wyd. Galeria Wymiany Łodź, 1984

Grupa realizatorów filmu „Państwo Wojny”, Osiek nad Wisłą, 1982