1958–1960 Pierwsze gesty

1958–1967 Foto-malarstwo

1965–1967 Obrazy intuicyjne

1959 Foto-akcje

1959–1979 Rejestracje „obiektywne”

1959–1968 Metaforyczne intuicje

1969–1972 Foto-obiekty interaktywne

1962–1980 Odniesienia (Zestawienia)

1966–1967 Kamuflaże (Józef Korbiela)

1966–1972 Obrazy podwójne

1966–1994 Epitafia

1969 Rzeczywistość jako fotografia

1969–1979 Foto-filmy

1970–1976 Filmowe modele strukturalne

1968– Fotografia analityczno-konceptualna

1971–1976 Interwencje publiczne

1971–1978 Zapisy mechaniczno-biologiczne

1971–1972 Manipulacje dźwiękowe

1971–2001 Instalacje

1972–2002 Fotografia astralna

1974 Obrazy Dotykowe

1974–2002 Videoperformance

1975 Relacje

1975–1996 Kąty energetyczne

1978 Czeluście

1971– Lightboxy

1978–2000 Kino własne

1981 Podanie ręki

1981–1982 Gazety

1982 Państwo Wojny

1982 Fotografia wotywna

1982–1986 Re-reportaże z telewizora

1985–1999 Biologiony

1987 Fetysze

1988 Układy proste i złożone

1992–1994 Maszyny (Instalacje)

1996 Re-fotografie z telewizora

1997 Videoportrety

1998–2000 Termogramy

2001 Fotografia „niczego”

2003 Foto-mariaże

1959–2011 Chemigrafie




 

Prace w kolekcjach

Kąt energetyczny I, 1975

Kąty Energetyczne. 1975 - 1996
Prace z cyklu „kąty energetyczne” są wyrazem fascynacji problemem istnienia KĄTÓW jako swego rodzaju geometrii intuicyjnej. Ten wyimaginowany przez umysł człowieka MODEL stał się od wielu lat głównym motywem mojej aktywności artystycznej. Zastanawiam się, na ile „geometria” mająca przecież jedynie w swej intencji cele praktyczne może funkcjonować w sztuce? Aby ten problem stał się istotny postanowiłem powołać KĄTY jako energetyczny znak kulturowy w formie osobistego fetyszu. Mam intuicję, że dysponując trzema kątami uda mi się w dowolny sposób narzucić je na tzw. RZECZYWISTOŚĆ, ale też na moją motoryczność biologiczną. Dzięki takiemu zabiegowi pragnę spowodować coś w rodzaju napięcia energetycznego. To NAPIĘCIE ma być sensem tej absurdalnej pracy, czyli sposobem nadania własnej artykulacji niezależnie istniejącej już ode mnie materii.
[1979-1997]

Obrazy inicjalne
(Konstrukcje mocy energetycznych)
Swego czasu genialny Kazimierz Malewicz swym „czarnym kwadratem na białym tle” uwolnił nas od typowego dzieła plastycznego! Jego OBRAZ („wykres energii świata bezprzedmiotowego”) reprezentuje prawie już powszechnie przyjęty model twórczego kosmosu, stając się ekranem wrażeń i myśli dla współczesnego człowieka. Ta jego „kosmiczna czeluść” rozczytywana jest do tej pory przez wielu wybitnych twórców z zamiarem ponownego „zaczarowania” obrazu. Niewątpliwie wszyscy odczuwamy konieczność powołania swego rodzaju „ciszy plastycznej” - aby zacząć od zera budowanie nowych ikon reprezentujących TEN czas. Mnie się wydaje, że ma to być OBRAZ INICJALNY z zakodowaną w nim własną potencjalnością intelektualno-zmysłową. W praktyce może to być ideogram wszelkiego typu, aby jednak zawierał w sobie to potencjalne dobitne przekonanie, że jest wotywnym ekranem energii interaktywnej absorbującym i emitującym nasze wyobrażenia i odczucia.

Kąt energetyczny II, 1975

Rysunek, 1982

Dokumentacja wystawy monograficznej, Muzeum Artystów, 1992

Obraz energetyczny, 1996

Kąty energetyczne, 1998

Kąty energetyczne, 1985

Kąt energetyczny, 1998

Kąty energetyczne, 1996

Kąty energetyczne, 1985

Kąty energetyczne, 1992

Kąty energetyczne, 1992

Kąty energetyczne

Kąty energetyczne

Kąty energetyczne

Kąty energetyczne